Joe Abercrombie: Half the World – A harcos (Szilánkos tenger 2.)


Az Athenaeum kiadó jóvoltából hazánkban is megjelent Joe Abercrombie: Half the World - A harcos című regénye, a Szilánkos-tenger sorozat második része. Ennek örömére a Blogturné Klub négy bloggere bemutatja Yarvi kalandjainak folytatását, melyben az immár miniszterré és atyává vált fiú cselszövéseit követhetjük figyelemmel. Gettföldet háború fenyegeti, Yarvi kezében a döntés: mit képes feláldozni országa megmentésért?

2015. december 17-től egy-egy blogger teszi közzé a véleményét a könyvről, illetve rengeteg, a történethez kapcsolódó érdekességgel is találkozhattok majd, ha velünk tartotok. Érdemes követni a turnét, ugyanis nem csak plusz információkat tudhattok meg a könyvről és szereplőiről, de ahogyan az lenni szokott, nyerhettek is!

Kiadó: Athenaeum
Oldalszám: 496 oldal
Fordító: Bottka Sándor Mátyás

Ritkán, de előfordul, hogy egy lány nem Béke Atya, hanem Háború Anya szolgálatába szegődik. Hild Bathu, azaz Tüske csak a csatározásnak él, apjához hasonlóan diadalra vágyik, de egy végzetes gyakorlótéri baleset után nem harcos, hanem gyilkos lesz belőle.
Yarvi atya, Gettföld agyafúrt minisztere megmenti őt a kínhaláltól, és magával viszi egy küldetésre, amely nagy hatással lehet a Szilánkos-tenger sorsára. Háború fenyeget, és Yarvi egész országát elpusztíthatja, ha a miniszter nem talál szövetségesekre.
Tüske az úton harcossá érik, de mint mindenki más belegabalyodik Yarvi atya cselszövésének hálójába, ahonnan nem mindenki kerül ki épségben. A miniszter a köz java érdekében képes feláldozni bárkit, főleg egy harcost, de Tüske talán képes lesz saját utat vágni magának a kardjával.


Úgy döntöttem, nem érdekel, ki szerint nem jó Abercrombie ifjúsági regénye, mert szerintem akkor is jó, és kész. Ha a többi könyve meg még ennél is jobb, annak csak örülni tudok, de nekem ennyi is elég volt, hogy belopja magát a szívembe.
A második kötetben nyilvánvalóan ugyanabban a világban vagyunk, mint eddig, de újra lenyűgözött az egész. Amikor elkezdtem olvasni, valahogy nem igazán éreztem a hangulatot, ráadásul nagyon sokat felejtettem az első részből, csak a fő dolgok maradtak meg, és valahogy nem sikerült úgy belemerülnöm a világba, ahogy reméltem. De aztán elkapott, és nehéz volt letennem. Annyira alaposan ki van dolgozva maga a világ. Szerintem egy jó fantasy alapja a jó világ, és ezen áll vagy bukik az egész. Lehet akármilyen vicces vagy komoly, lehetnek jók a karakterek és érdekes a cselekmény, de ha a világkidolgozás nem jó, az egészet elrontja. Abercrombie-nak ez könnyen megy, legalábbis a könyvet olvasva így éreztem. Szeretem, hogy mivel ifjúságinak van besorolva (szerintem tökre nem az, de mindegy), nincs ötven oldalon át tartó leírás a tájról vagy bevezetés a regény mitológiájába (bár semmi bajom az ilyesmivel), hanem csak mesél, mintha minden rendben lenne, és igazából sok dolog van, amit nem magyaráz el, de érezzük, hogy itt egy komoly történelem van kidolgozva, amiről nem tudunk. És ennek ellenére mégis érthető az egész, nyilván, mert valamennyire azért el volt magyarázva az első kötetben, de nem hosszú leírásokban.
Szeretem, ahogy az író mesél. Lendületesen és érdekesen. Részletesen, de nem untatóan. A könyv bővelkedik az izgalmakban, tényleg nehezemre esett letenni, főleg a vége felé. Ahhoz képest, hogy bőven van benne politika, egy percig sem untam. Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy két tizenhat éves szemszögéből követjük végig, de tényleg minden érthető volt.

A főszereplő Tüske, egy harcoslány, ami igen ritka, a lányok nem szoktak harcolni, vagy aki mégis, az előbb-utóbb feladja. Tüske nem, ő jobb mindenkinél. Imádtam. Az elején igencsak sokat hisztizett, de meg tudtam érteni, megölték az apját, ezért dühös volt egész világra. Viszont egy hatalmas jellemfejlődésen ment keresztül, és nem csak a Szilánkos tenger legjobb harcosává vált, hanem átlátott Yarvi atyán, ami nem sokaknak sikerült.
Brandet azért szerettem, mert némiképp önmagamat fedeztem fel benne. Ő csak jót akar cselekedni, csak tenni, amit helyesnek vél, de néha ez nem könnyű. Harcos szeretne lenni, és keményen küzd ezért, de amikor azzá válik, rájön, hogy az egész nem olyan, mint ahogy ő azt elképzelte. Ebben láttam viszont magamat, és ettől lett ez a könyv személyes számomra.
Ó, és persze van szerelmi szál is, amit szintén imádtam. Tök jó, hogy nem csak egymásra néznek, aztán bumm, jöhet a házasság meg a gyerek. Sokat nevettem, amikor az elején folyton veszekedtek, versenyeztek és húzták egymás agyát. Lassan, a fejlődésükkel együtt alakult ki a vonzalom, aztán mindketten olyan idiótán viselkedtek, hogy a fejemet csapkodtam, amikor olyan jellemzően tipikus dolgokat csináltak.
Ott voltak a mellék karaktereket is, akiket egytől egyig megszerettem, és visszatértek az előző kötet kedvencei is, élükön Yarvival, akit valahogy sokkal idősebbnek képzeltem végig, mint ahány éves, és ez pusztán a bölcsességéből fakad. Sokkal jobban szerettem itt, mint az első kötetben.
Ez a könyv ifjúságinak van besorolva, de szerintem ez nem az. Igen, lehet, hogy a főszereplőink tizenévesek, de az első fejezet rögtön egy gyilkossággal kezdődik. Tanúi leszünk több, igen részletesen leírt csatának és párbajnak, sőt van benne szexjelenet is. Ezzel bármelyik mai tini megbirkózik, de nem biztos, hogy mindent érteni fog. Leginkább Brand karakterfejlődését értem itt. Ezzel a fiúval én tudok azonosulni a húszas éveim közepén. Ráadásul elég komoly dolgok hangzanak el. Kétségbe vonnám, hogy a könyv legjobb mondatát („Nincs nagyobb csalódás annál, mint amikor eléred, amire mindig is vágytál.”) minden tizenéves értené.
Imádtam ezt a könyvet, sokkal jobban, mint az elsőt. A karakterek szerethetőbbek voltak, a cselekmény izgalmasabb, a mondanivaló ugyanolyan komoly, de számomra személyesebb. Egyre jobban várom a folytatást.


Kedvenc karakter: Tüske
Ami legjobban tetszett: Brand karakterfejlődése
Ami nem tetszett: -
Értékelés: 4,5/5

Nyereményjáték

A könyv két főszereplője két kiváló harcos. Összeszedtünk nektek négy hozzájuk hasonlóan remek harcost a történelemből, akiket fel kell ismernetek, majd a nevüket beírni a rafflecopter megfelelő sorába. De ez nem minden, az ünnepekre sem hagyunk titeket unatkozni. Karácsonykor a közös blogon találtok majd egy puzzle-t, amely kirakva egy hajót ábrázol. Írjátok be a hajó nevét a rafflecopterbe, és ezzel extra pontokat szerezhettek!
Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz! A nyertesnek 72 óra áll rendelkezésére válaszolni az értesítő email-re, különben automatikusan újrasorsolunk.



a Rafflecopter giveaway


A turné további állomásai:
12/17 Bibliotheca Fummie
12/31 Dreamworld

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése