David Levithan – John Green: Will &Will


Mi történik, ha két bestseller szerző összefog? Nos, eláruljuk: a Will & Will történik, és persze garantálható a siker. John Green és David Levithan két Will bőrébe bújtak. Will Graysonnak lenni pedig nem is olyan egyszerű - rögtön két szemszögből is megtudjuk ezt.
A Will és Will blogturnéban május 23-tól 12 napon keresztül mutatjuk be a két drusza kalandjait, és ha ügyesen lavíroztok a nyereményjáték musicaljei között, még nyerhettek is a könyvből!

Kiadó: Maxim
Oldalszám: 310 oldal
Fordító: Komáromy Zsófia

Will Grayson megismerkedik Will Graysonnal. Az egyik fiú okos és különc, akinek egyik alapszabálya: mindentől és mindenkitől tartja a távolságot. A másik dühös és depressziós, életének egyetlen fénypontja egy internetes barátság. Egy hideg éjszakán Chicago egyik legfurcsább pontján a két fiú útja keresztezi egymást. Ettől a pillanattól kezdve világaik összekeverednek, az életük visszavonhatatlanul egybefonódik. A Chicago különböző kertvárosaiban lakó két Will Grayson mintha nem is ugyanazon a bolygón élne, pedig Evanston nincs is olyan messze Naperville-től. Amikor a sors ugyanarra a meglepő helyre sodorja őket, a két fiú azon kapja magát, hogy hirtelen minden a feje tetejére áll, szembesülnek elkövetett hibáikkal, és esélyt kapnak a változtatásra. Régi és új barátaik – köztük a nagyon nagy és nagyon csúcs Mini Cooper, vérbeli focista és káprázatosan tehetséges musicalszerző – segítségével a két Will végül úrrá lehet szívügyein, mi pedig tanúi lehetünk egy olyan zseniálisan szuper gimis musicalnek, amelyhez foghatót még nem látott a világ.



Olvastam már David Levithantól és John Greentől is, mindkettejük könyve nagyon tetszett, és rettentően kíváncsi voltam, mit hoznak össze együtt. Bárki, akivel beszéltem és olvasta ezt a könyvet, azt mondta, hogy mennyire jó, fantasztikus és imádja. Nem csoda, hogy amint lehetet, rávetettem magam… és csalódtam. Ezzel nem azt mondom, hogy rossz volt, ez egy nagyon jó könyv. Abba a hibába estem, hogy az elvárásaimat nagyon magasra helyeztem, és az alapján nem kaptam egy olyan agy-eldobós történetet, amire számítottam. Csak egy nagyon jót.
Szeretetem David Levithan és John Green stílusát is, bár a Nap nap után alapján David egy kicsit közelebb áll hozzám. Nem is lepődtem meg, hogy sikerült eltalálni, melyik fiút írta ő, mivel ő volt a kedvenc szereplőm. A történet szerint két Will Grayson nevű fiú egy igen különös helyzetben találkozik, és innentől kezdve valami megváltozik mindkettejükben. A fülszöveg nem sokat árul el a cselekményről (és félrevezető is), de szerintem nem is ez a lényeg benne. Lehet, hogy a két Will szemén keresztül látjuk az eseményeket, mégis a főszereplő Pici Cooper (az én verziómban még így szerepelt, a véglegesben Mini lesz). Az ő musicalje körül forog minden, és végül ebben csúcsosodik ki a történet (tudjatok, mint az amerikai filmekben a bál).
Az első Will okos, Pici Cooper legjobb barátja, és egy tök normális ember. Lehet, hogy ezért nem szerettem. Meg mert felfedeztem benne valamit, amiben magamra ismertem, és ez kicsit frusztráló, és úgy utálom, hogy ezt csinálja, de tulajdonképpen én is ezt csinálom, amit egy baromi nagy hülyeség. Nem tetszik, ahogy cselekszik, és pont azét, mert hasonló helyzetekben én is ezeket csinálnám. Pedig baromságokat halmoz egymásra, és tudom, hogy kívülről látva sokkal okosabb az ember, de azt hiszem, az zavart benne leginkább, hogy egy kicsit magamat ismertem fel benne. Legalábbis a fiatalabb önmagamat, aki szintén nem volt egy észlény (nem mintha most zseni lennék).
Pici is rendkívül idegesítő volt. Folyton azt képzelte, hogy ő most itt a sztár, és mindig, de tényleg mindig magáról beszélt, saját magát állította középpontba. Tudom, hogy fontos a musical, mert ő a rendező, író, főszereplő, stb., de elvileg van egy barátja, néha rá is odafigyelhetne. Olyan elviselhetetlen primadonna volt, mintha már most egy öt oscart nyert színész(nő) lenne. Elárulok egy titkot: csak azért mert meleg vagy, nem vagy különleges.

És itt van nekünk a második Will, akit szerettem. Ő is kicsit olyan, mint én, vagyis aki voltam tinédzser koromban. Viszont ő az, akit pont ezért meg tudok érteni. Megértem, miért olyan visszahúzódó, antiszociális, szomorú. Őt főleg a könyv elején szerettem nagyon, amikor még ilyen volt, a találkozás után beállt a változás, és ő is kezdett túlgondolni mindent, sokkal több pozitív gondolata lett, ami furcsa módon nem vált előnyére.
Valami extrát vártam a cselekménytől, de igazából ebből a szempontból csak egy átlagos YA volt. Pici volt a történet középpontjában, emellett pedig a két Will szerelmi életének kezdetét követhettük nyomon. Nekem valaki azt mondta, nagyon jó a könyv humora, ezt azonban sehol nem fedeztem fel, vagy csak halvány nyomokban, és félek, hogy erről a fordítás tehet.
A színdarab, ami a könyv csúcspontja szerintem borzalmas. Valószínűleg azért érzem így, mert Piciről szól, akit nem szeretek, és ezzel is csak azt érzem, hogy magát ünnepli, nem foglalkozik a barátaival.
A könyv üzenetével viszont nem tudok vitatkozni, mert a barátság és az elfogadás tényleg fontos témák manapság. Az easter eggeket külön köszönöm John Greennek.
A nagyon magasra tett elvárásaimat nem ugrotta meg, viszont a YA könyvek közül határozottan kiemelkedik, nem csak azért, mert LMBT, hanem mert nagyon jó gondolatokat fogalmaz meg. Életbölcsességek tizenhét éves fiúktól.


Kedvenc karakter: második Will Grayson
Ami legjobban tetszett: Will az elején
Ami nem tetszett: Pici Cooper
Értékelés: 4/5

Nyereményjáték

A Will és Willben az egyik legegyedibb szereplő, Mini Cooper musicalt rendez. És hát legyünk őszinték! Meg is tudjuk érteni, hogy ennyire szereti a zenés színházat.
Mostani játékunkban azt szeretnénk tesztelni, ti mennyire vagytok otthon a musicalek világában: Minden állomáson találtok egy képet valamelyik musicalből, és nincs más dolgotok, mint kitalálni, melyikből, majd a darab címét beírni a rafflecopter doboz megfelelő sorába!
Figyelem! A kiadó csak magyarországi címre postáz, a nyertesek jelentkezését az értesítő e-mailtől számított 72 órán belül várjuk, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk.



a Rafflecopter giveaway


A turné további állomásai:
05/24. CBooks
05/27. Dreamworld
05/30. Media Addict
06/01. Bibliotheca Fummie

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése