Veronica Roth: A lázadó (Divergent 2.)

Kiadó: Ciceró
Oldalszám: 432 oldal
Fordító: Logos

Egyetlen döntésed hatására megváltozhatsz – vagy akár meg is semmisülhetsz. Minden egyes választásunknak megvannak a maga következményei – Tris Prior is megtapasztalja ezt, amikor nyugtalanság s zavar támad körülötte a társadalom valamennyi csoportjában. Meg kell próbálnia megmenteni a szeretteit – és önmagát –, miközben újra meg újra szembesül a fájdalom, a megbocsátás, az azonosulás, a hűség, a politika, a szerelem és a szeretet kérdéseivel.

Vannak gyilkos függővégek. Meg vannak azok, amikor úgy van lezárva, mintha félbe lenne hagyva a mondat, mi meg csak állunk (ülünk, fekszünk, stb.), nézünk, mint egy hülye, és arra gondolunk, hogy „Jó, de mi történt ez után?”. Mintha nem lenne befejezve, hiányozna pár lap a végéről. Na, Roth sorozata egyértelműen az utóbbiba tartozik. A Csillagainkban a hibában Augustus arról beszél, hogy ha egy befejezetlen mondattal van vége a könyvnek, az felrúgja az olvasó és az író közti láthatatlan szerződést. Ennek ugyan egész mondattal van vége, mégis úgy érzem, Veronica Roth felrúgta a szerződést. Mert egyszerűen nem teheti ezt, hogy pont itt hagyja abba. Viszont mielőtt még teljesen kiakadnék, vizsgáljuk meg a könyvet kezdve a karakterekkel.
Szeretem Trist. Nem kerül fel a kedvenceim listájára, de határozottan bírom a csajt. Lehet, hogy néha sír (jó, elég sokszor) vagy időnként rájön a vinnyoghatnék, de azért elég erős, önálló karakter. Amit különösen szeretek benne, hogy nem függ a pasijától, mint sok más társa, hanem ő azt teszi, amiben hisz, még akkor is, ha ezzel a barátaival vagy Tobiasszal kell szembe mennie. Ezt becsülöm benne. Meg, hogy nem egy gyilkológép, hanem tényleg átéli a traumákat. Szóval az írónő remekül megtartotta az egyensúlyt a lány és a harcos között. Négyesért még mindig nem vagyok oda. Nem utálom, szóval úgy elvagyok vele, nem túl nyálas vagy férfiatlan, egyszerűen csak számomra semmi olyasmit nem tesz, amiért azt gondolnám róla, hogy „na igen, ő egy olyan pasi, akit szívesen elfogadnék”. Ezért nem is tudom megérteni a hype-ot körülötte. Hát ez van, köveket a postaládámba kérem, köszönöm. Érdekes, hogy a filmben valahogy jobban bejött, de biztos csak a háta vonta el a figyelmem. Igazából nem nézett ki rosszul. De eltértem a lényegtől.

Caleb. Sosem szerettem, de most volt egy olyan húzása, amire számítottam ugyan (mert Deszy annyit emlegette, hogy nem szereti, rögtön gondoltam, hogy lesz ilyesmi, de amúgy is várható volt), viszont amikor megtörtént, akkor meg tudtam volna nyúzni. Megint csak nem tartozik igazából a kritikához, de elgondolkoztam rajta, ezt Ansel hogy fogja eljátszani, és rájöttem, hogy nem akarom látni, mert fogalmam sincs, hogy reagálnám le. Félek tőle, hogy nem jó, pedig szeretem a srácot. Marcus egész végig a szerethető és a seggfej között egyensúlyozott, de az idő nagy részében inkább csak egy szemétláda volt, akit meg lehetett érteni (már amelyik cselekedetét). Jeanine-t utáltam, ahogy az várható volt, a többiek meg okék voltak. Ami azt jelenti, hogy olyanra sikerültek, amilyennek szánták őket, és olyan érzéseket váltottak ki, amilyeneket az írónő akart. Vagy legalábbis gondolom én, mindenesetre feleslegesnek érzem, hogy bővebben is kifejtsem mindegyiküket.
A világ egyre jobb lesz, vagyis egyre rosszabb, de nekem tetszett, hogy így felbomlott minden az első rész után. A csoportnélküliek és Tris célját is meg tudtam érteni, ebből kifolyólag pedig volt valami, amit nem értettem benne, és nem akarom leírni, mert igazából enyhén spoileres, de lehet, hogy csak én vagyok a nehéz felfogású. De szerintem működhetett volna. Vagy nem, mert Evelyn enyhén őrült.
Tele volt akcióval ez a rész. Éppen kihevertük az egyik támadást, már jött is rá a másik szervezkedés. Rohantunk egyik helyszínről a másikra, úgyhogy nem volt megállás. A kedvenc részem az volt, amikor Tris a Műveltek központjában volt, és erről sem mondok többet, mert nem akarok elrontani senkinek semmit, de aki olvasta, az úgyis tudja, miről van szó. Pont az a leglassabb rész, de nekem mégis az tetszett a legjobban.

A végére meg részben számítottam, részben nem. Várható volt, hogy van valami ilyesmi, amit eltitkolnak, és igazából ha végigmegyünk a YA-sablonokon, akár még a másik felét is kitalálhattam volna, de az azért meglepett. Aztán vége is lett a könyvnek. Én meg próbáltam nem idegbajt kapni.
Összegezve: jó volt ez a rész. Hogy jobb volt-e, mint az előző? Nem mondanám, de azt se, hogy rosszabb volt. Érdekes, hogy olvasás közben sokszor gondoltam vissza az első részre, meg arra, milyen szívesen újraolvasnám, mert szerettem a Bátor beavatást. Alapvetően hozta ugyanazt a szintet, amit az előző kötet, mégis valahogy én álltam most kicsit másképp a könyvhöz. Viszont annak ellenére, hogy öt csillag, még mindig hiányzik nekem belőle az, amitől én ezt igazán szeretni tudom. Mármint nem rossz, mert akkor nem is adnék rá ennyit, csak nem kedvenc, és valahogy nem értem, miért vannak oda az emberek ezért ennyire. Annyi más, jobb könyv van még. Ezzel pedig ismételten nem ezt a könyvet akarom lehúzni, csak… nem tudom, nekem nem kedvenc. Fura, hogy nem tudom rendesen kifejezni.
És most, hogy ezt jól megírtam, rohanok is vissza, mert elolvasom A hűségest. Még jó, hogy rögtön el is kezdhetem.


Kedvenc karakter: Tris
Ami legjobban tetszett: Tris a Műveltek központjában
Ami nem tetszett: Nem tudnám igazából megmondani, de végig volt egy olyan érzésem, hogy ez lehetne jobb is. Talán a hangulat miatt? Nem tudom, fogalmam sincs.
Értékelés: 5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése