Tara Sivec: Csábítások és csemegék (Csokoládéimádók 1.)


A Könyvmolyképző jóvoltából jelenik meg a Tara Sivec - Csábítások és csemegék című könyve, ami nem csak szexi, de igen szórakoztató is.
Claire szókimondó, humoros és - gyűlöli a gyerekeket. Murphy ezt nem hagyhatja, ezért ismerősei között neki születik először gyereke. Claire szemszögén keresztül kalandozunk végig a könyvben és természetesen megtudhatjuk, egy nő életéből mik nem hiányozhatnak. A csokoládé! … és Nyúl Úrfi sem. A turné tagok többsége az egész könyvet idézte volna, ezért rendhagyó módon, minden turné állomáson egy-egy idézet vár titeket.

Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 376 oldal
Fordító: Farkas János

Claire, a húszas éveiben járó, egyedülálló anyuka szeretne annyi pénzt összeszedni, hogy elindíthassa a saját vállalkozását, hogy a mocskos szájú, de (amikor alszik) imádnivaló kisfiának jobb életet biztosíthasson. Ezért kelletlenül beáll a legjobb barátnőjéhez, hogy segítsen szexuális játékszereket eladni.
Egyszer csak felbukkan a városban Carter, Claire hajdani egyéjszakás kalandja, aki örökre megváltoztatta az életét. És bár egyedülálló csokoládéillatán kívül semmire nem emlékszik Claire-ből, a lány gondoskodik róla, hogy ezúttal mély nyomot hagyjon a fiúban.
Carter leplezetlen döbbenettel veszi tudomásul, hogy van egy négyéves kisfia, Claire pedig attól pánikol, hogy álmai férfija rögtön menekülőre fogja majd, látva a terhességről árulkodó jeleket a bőrén és a nullához közelítő hálószobai tapasztalatát. Ám semmi ilyen nem történik. Ketten együtt mindent megtesznek, hogy eljöjjön számukra az „örökkön örökké”.
Az élet olyan, amilyenné teszed. Ha a tiéd vodkából, csokiból és vibrátorokból áll… hát legyen!

Amikor elolvastam a könyv első mondatát, már tudtam, hogy egy lelki társra találtam. Nem csak abból a szempontból, hogy én is utálom a gyerekeket, meg azt, ahogyan az emberek néznek rám, amikor ezt kijelentem, hanem már akkor éreztem, hogy pont olyan cinikus humorral fog végigmesélni mindent, amit én is gyakran alkalmazok, mert ez lett a fegyverem. Ráadásul még őszinte is. Na jó, bizonyos dolgokban az. De tényleg, sosem értettem a nőket, miért akarnak gyereket vállalni. Egy kis lyukon kell kipréselni egy három-négy kilós emberi lényt, aki előtte kilenc hónapig parazitaként élt benned, és ez egy cseppet sem szép vagy gyönyörű, vagy csodálatos. Nem, az rohadtul fáj, és vér meg mindenféle testnedv folyik mindenhonnan, és mindenki üvölt, és gusztustalan, és nem. Egy idegesítő kis vakarcs sem ér meg ennyi fáradtságot. Szóval nem, ha rajtam múlik, soha nem lesz gyerekem. SOHA. Claire-rel szemben én ehhez is tartom magam.
A gyerek-ellenesség volt az első szimpatikus vonás a könyvben, a másik az őszinteség. Claire nem állít olyanokat, hogy a szülés csodálatos dolog, vagy a szüzesség elvesztése micsoda élvezet. Mert mindkettő enyhén szólva is kellemetlen. Amikor azt ecsetelte, mennyire fájt az első alkalom, akkor már tudtam, hogy akármi is legyen ebben a könyvben, én akkor sem fogom majd utálni. Az őszinteség nálam hatalmas pluszpont, és a legjobb, hogy ez az arcomba vágja a valóságot. Legalábbis ebből a szempontból. Amiből szépít, arról majd később lesz szó.
Aztán még ott van a humor, amivel engem mindig meg lehet fogni, főleg, ha szarkasztikus. Hát nem panaszkodhatok. Az egy dolog, hogy itthon, az éjszaka közepén röhögtem fel hangosan, vagy a BKV-n, az ilyen már megszokott. De már a munkaszünetemben is, az öltözőben. Szerintem a munkatársak tök hülyének néztek. Szóval vicces volt, nagyon vicces. Amikor nem röhögtem hangosan, akkor is vigyorogva olvastam, de már hozzászoktam, hogy idiótának gondolnak. Ráadásul valahogy pont jókor talált be, két igencsak depresszív olvasmány után jól esett végre valamin csak úgy vihogni. Gyakran használtam az olvasóm könyvjelző funkcióját is, tele van idéznivaló mondatokkal.

Szerettem Claire-t és Cartert is, mindkettőjüknek van egy olyan stílusa, amiről tudom, hogy ha mi élőben találkoznánk, jóban lennénk. Még Claire gyerekét, Gavint is bírtam. Biztos megpróbálnám kinyírni, ha csak öt percet töltenék vele egy helyiségben, de így olvasva annyit nevettem rajta, az elszólásain, meg a dolgai miatt kialakult helyzeten. Legalább a poénok felét ő szolgáltatja.
Korábban mondtam, hogy ez a könyv őszinte, de sajnos nem mindenben. A „kicsi a világ” szituációt gond nélkül fel tudtam dolgozni, jómagam is annyi ilyen helyzetbe kerültem, hogy már számon se tudom tartani. Inkább Carter karaktere volt az, akiről úgy éreztem, nem elég valósághű. Persze, lány vagyok, nem látok bele a fiúk agyába, és mivel én sem úgy működöm, mint a legtöbb lány, nyilvánvalóan a fiúk sem egyformán gondolkodnak. Előfordulhat, hogy tényleg létezik olyan férfi, mint Carter, nem zárom ki a lehetőségét, de valahogy nehezen hiszem el. Alig emlékszik az egyéjszakás kalandjára, de öt éven keresztül csak azt az illatot keresi. Na persze, aztán meg jön a fehér lovon, és a kardjával leöli a gonosz boszorkányt. Én meg egy kerti törpe vagyok.
Ezt leszámítva viszont nem volt vele problémám. Meglepett, hogy ez egy erotikus regény, főleg mert azok nem esnek az érdeklődési körömbe, de úgy néz ki, vannak kivételek. Tulajdonképpen, amikor belevágtam, csak annyit tudtam róla, hogy Toffy azt mondta, nagyon vicces (igen, nekem már ennyi elég, hogy elolvassak egy könyvet), és meglepődve vettem észre, hogy hoppá, hát ez nem finomkodik. Korábbi tapasztalataim (Anita Blake, amit a szex ellenére olvasok még mindig) miatt azt hittem, nem fekszik nekem ez a műfaj, de azt hiszem, mindenből csak meg kell találni az alkalmas példányt.
Szóval nem egy világmegváltó könyv, a romantikus részek aranyosak benne, az erotikus részek jók, egy bizonyos szinten elég őszinte, és nagyon-nagyon vicces. Még azt is meg merem kockáztatni, hogy egynél többször is el lehet olvasni.


Kedvenc karakter: Claire
Ami legjobban tetszett: a humor
Ami nem tetszett: a nem túl valósághű részek
Értékelés: 4/5

Extra idézet

„Oldalra biccentettem a fejem, mire ő is azt tette. Észrevettem, hogy mindenki elhallgatott, de én nem bírtam levenni a kisfiúról a szemem. A perifériám kezdett elsötétülni, és úgy éreztem, mindjárt elájulok. A szemei olyanok voltak, mint az enyémek. A szemei kurvára olyanok voltak, mint az enyémek! Próbáltam utánaszámolni a dolgoknak, de amilyen iszonyatos káosz volt az agyamban, azt sem tudtam, hogy a krumpli után milyen szám következik!
Mi a lófasz történik itt? Ez nem lehet igaz! A spermáim elárultak engem. Hirtelen láttam magam előtt a hímivarsejtjeimet, ahogy nagyban úsznak előre, és megszólalnak Bruce Willis hangján, mint a Nicsak, ki beszél!-ben. „Gyerünk, szedjétek össze magatokat! Ez a kis majom még nem is vette észre, hogy kiszöktünk az óvszerből! Hippijájé, rohadék!”
A Bruce Willis-hímivarsejtem kőkeményen nyomja, és azt hiszi, hogy ő John McClane a Drágán add az életedből. Ez az egyetlen magyarázat erre az iszonyatra.”


Nyereményjáték

A könyvben nagy szerepe van a csokoládénak és természetesen Claire kedvenc csemegéje is ez. Ezért pedig mindegyik napon egy édességet majszoló könyves karaktertől olvashattok idézetet, nektek nincs más dolgotok, mint kitalálni a könyv címét. Minél több címet találtok ki, annál nagyobb esélyetek van megnyerni a kiadó által felajánlott három példány egyikét.
(Figyelem! A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseknek kiértesítést követően 72 órájuk van válaszolni az emailre, azután újabb nyertest sorsolunk.)

„Ahogy vattacukorhoz vatta, medvecukorhoz pedig medve kell.”

a Rafflecopter giveaway


A turné további állomásai:
11/17 Dreamworld
11/19 Bibliotheca Fummie

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése