Stephanie Perkins (szerk.): Ajándékba adlak


Karácsony első napján az igaz szerelem adott tizenkét mesés történetet, hogy megmelengesse szívünket. Mi pedig a következő napokban elmeséljük, miként varázsoltak el a novellák, és továbbadjuk nektek az ajándékot. Ha velünk játszotok, megnyerhetitek a Libri kiadó által felajánlott novelláskötet egyikét!

Kiadó: Libri
Oldalszám: 472 oldal
Fordító: Greskovics Eszter

Az Ajándékba adlak néhol torokszorító, máshol humoros történetei hagyományos ünnepeket örökítenek meg, de korántsem hagyományos szereplőkkel és helyzetekkel. 
David Levithan, többek között az Egy másik nap világhírű szerzője, egy eszeveszett karácsonyról ír, amelyben egy srác Mikulásnak öltözve próbálja meglepni barátja kishúgát. A félreértések és bonyodalmak elkerülhetetlenek, de mit szól majd a család, ha kiderül, hogy a Mikulás idén valójában szerelmet vallani jött? 
Gayle Forman, aki az Itt voltam című regénnyel szerzett több millió rajongót, Sophie és Russell világába enged bepillantást, ahol a kívülállás erény is lehet, és egy apró csoda akár szerelmet is hozhat az iskola falai közé. 
Noel súlyosan allergiás a diófélékre, Mags majdnem a biztos halálból hozza vissza. Minden évben együtt ünneplik a szilvesztert, de vajon van-e a más a barátságon túl is a számukra? Rainbow Rowell, az Eleanor és Park és a Fangirl népszerű írója négy varázsos éjszaka történetét meséli el.



Annak ellenére, hogy általában a komolyabb fantasyket és sci-fiket kedvelem a legjobban, szeretem az ilyen kis romantikus történeteket is, amiken nem kell gondolkodni, csak olvasom, és jó érzésem lesz tőle. A novellákat is szeretem, meg a karácsonyi témájú történeteket, úgyhogy örültem, hogy lesz ez a könyv, főleg így novemberben, mert meghozza a hangulatomat. A legtöbb szerző neve nem volt ismeretlen, sőt nem egyet nagyon kedvelek is közülük, úgyhogy alig vártam, hogy végre a kezeim közé kaparintsam. Először nézzük a novellákat.

Rainbow Rowell: Variációk éjfélre
Talán ez volt az összes közül, amire leginkább kíváncsi voltam. Imádom Rowell regényeit, mert olyan kis egyszerűek és hétköznapiak, és mégis van bennük valami plusz, amitől kedvem van őket újra és újra elővenni. Nagyon szeretem a stílusát is, mert van benne valami, ami megfog. Igazából ő az az írónő, akit imádok, de meg nem tudnám mondani, miért, egyszerűen van egy varázsa, amitől olyan jók a könyvei. Szerencsém volt, hogy a könyv első novellája az övé volt. Pont olyan volt, mint az eddigi történetei. Egyszerű, hétköznapi, de aranyos és reményteli. Csak két szimpla emberről van szó, akik végül megtalálják a megfelelő pillanatot. Noel túl harsány volt nekem, de Magset bírtam. Kicsit sajnáltam is, de meg tudtam érteni.

Kelly Link: A Hölgy és a róka
Kelly Link az egyik olyan szerző, akiről semmit sem tudtam korábban. Borzasztóan fura volt a története az elején. Nem igazán tudtam hova rakni, hogy mi történik, de aztán az egésze helyre állt, és mosolyogtam a végére. Aranyos volt, kis varázslattal. Nem a kedvencem a kötetből, de benne van az a kis plusz, ami kell a karácsonyi hangulathoz.

Matt de la Peña: Angyalok a hóban
Róla sem tudok semmit, de tetszett a történet. Ennél a novellánál éreztem először azt, hogy van ez a két ember, és mindkettejük életéből látjuk azt, ami éppen történik, egy kicsit a múltjukból, de igazából ez csak a részlet. Volt ezelőtt is, lesz ez után is, és mi ezekről nem fogunk tudni, csak azt látjuk, ami most van. Kicsit olyan, mint a Sráckor című filmnél, amikor időről időre benéztünk a családhoz, és mindig azt láttuk, éppen mi történik velük, de ennyi. Én pedig szerettem ezt. Sajnáltam a főszereplő srácot, és igazából ez nem egy boldog történet, de van, aki tényleg így tölti a karácsonyt, és akkor még szerencsésnek érzi magát.

Jenny Han: A sarkcsillagon megtalálsz
Talán ez a legszomorúbb történet az egész kötetben, annak ellenére, hogy az egész az Északi sarkon játszódik. És a legkarácsonyosabb is, az elfekkel és a Mikulással. Cseppet sem vidám, de varázslatosan mutatta be az egész Északi sarkos helyszínt és készülődést.

Stephanie Perkins: Csoda történt, Charlie Brown
Ez az egyik kedvenc történetem. Stephanie Perkins az egyik kedvenc romantikus íróm, mert akárcsak Rowell, ő is annyira egyedien tudja leírni az egyszerű dolgokat. És pont olyan volt ez a novella, amilyen a könyvei is. Reménykeltő, egyszerre szomorú és vidám, de alapvetően boldog. Borzasztóan aranyos volt ez is, és akárcsak a többi regényében, most is jó lenne elhinni, hogy ilyen emberek léteznek, de karácsony környékén még ez sem tűnik lehetetlennek.

David Levithan: Átmeneti Mikulás
Még ha nem is láttam volna, ki az író, akkor is ki tudtam volna találni, annyira érződik a stílusa. Ez tetszett a legkevésbé. Az a bajom Levithannal az eddigi olvasmányaim alapján, hogy nem tudom megkedvelni az egyik főszereplőjét a történeteiben, és az itteni az engem nagyon emlékeztetett Mini Cooperre a Will & Willből, akit kifejezetten utáltam. A történettel nem volt egyébként semmi bajom, olyan oké volt.

Holly Black: Krampuszünnep
Amilyen simán indult, annyira furcsa volt a vége. És ugyan Holly Blacktől önállóan még nem olvastam semmit, de ez is annyira jellemző volt rá. Nem igazán tudom, hogy leírni azon túl, hogy szokatlan. Nem a szó negatív értelmében, sőt, kifejezetten tetszett, hogy ilyen módon tett bele varázslatot, de az biztos, hogy ilyesmit nem olvashatunk bárhol.

Gayle Forman: Mi a franc volt ez, Sophie Roth?
Hasonlóan a Perkins és Rowell novellához, ez is olyan kis hétköznapi volt. Az egyetemen a lány megismeri a fiút, és összejönnek. És mégis ez is a kedvenceim között van. Pont azért, mert valahogy megtalálom benne a karácsonyi csodát, annak ellenére, hogy nincs semmi különleges benne.

Myra McEntire: Söröshordók és Kisjézus
A főszereplő srác egy bajkeverő, mégpedig ennek vannak bizonyos okai, úgyhogy nem is kérdés, szerettem-e. Jó a humora, és végül is, nem gonosz ő, csak egy kicsit fel akarja dobni a dolgokat. Lehet, hogy csínyeket követ el, de nem akar kifejezetten ártani senkinek, és le is rója a tartozását. Csak ne ítéljünk el senkit elsőre.

Kiersten White: Isten hozott a kaliforniai Karácsonyban
A történet egy Karácsony nevű kisvárosban játszódik, és még mindig imádom a kisvárosi történeteket. Fura volt benne, hogy a főszereplő lány még csak nem is sejtette, hogy mi folyik körülötte, és oké, hogy amint megtudta, teljesen megváltozott a véleménye, de valahogy túlságosan varázslat-szerű volt az egész. Már eleve azzal a ténnyel, hogy bejön egy srác, és gyakorlatilag csodát csinál a lepukkant étteremben. Ennek ellenére tetszett, csak egy hangyányival több karácsonyi csoda volt benne a kelleténél.

Ally Carter: Betlehem csillaga
Itt egy lány spontán elcseréli a repülőjegyét, és ez azért tetszett, mert én is annyira szeretnék ilyen spontán dolgokat csinálni. Szeretnék egyszer felülni egy vonatra, és csak úgy kikötni valahol, csak az a baj, hogy én képtelen vagyok ilyesmire. Szóval irigyeltem a főszereplőt egészen addig, míg ki nem derült róla, hogy valójában kicsoda és mit csinál, és így már sokkal kevésbé tűnt vakmerőnek az egész. Persze így is bátor volt, de azért nem tűnt annyira nagy baromságnak az egész. Nem teljesen normális, az biztos, de nála ez már a munkájával jár. A vége meg kicsit hihetetlen volt, de ráfogom a karácsonyra.

Laini Taylor: A lány, aki felébresztette az Álmodót
Ez a sztori még a rókásnál is sokkal bizarrabb volt. Ez volt a másik, ami nem igazán tetszett, nem csak azért, mert az elejét nem igazán értettem, hanem úgy egyébként, furcsa volt. A végére ez is összeállt, de nem lett sokkal több értelme.

Összességében majdnem mindegyik novellát szerettem, és abszolút megjött a karácsonyi hangulatom tőlük. A legtöbb vidám, megmosolyogtató, de még ha szomorúak vagy keserédesek is a történetek, egy kis melegséget mindig tudnak adni.


Kedvenc novella: Csoda történt, Charlie Brown
Legkevésbé tetsző novella: A lány, aki felébresztette az Álmodót
Értékelés: 4/5

Nyereményjáték

Karácsony további napjain mit adott az igaz szerelem? Minden állomáson találhattok egy képet, amelyen azt láthatjátok, mit is kapott a blogger az adott napon. A ti feladatotok pedig az lesz, hogy minél pontosabban írjátok le, amit láttok. Ha elég cselesek vagytok, egy dal dúdolása sokat segíthet! A helyes megfejtők között pedig kisorsolunk három darabot a Libri kiadó által felajánlott Ajándékba adlak kötetekből!
Figyelem! Felhívjuk a figyelmeteket, hogy a válasz elküldése után már nem áll módunkban manuálisan javítani rajta. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.



a Rafflecopter giveaway

A turné további állomásai:
11.15. Könyvvilág
11.16. Bibliotheca Fummie
11.19. CBooks
11.21. Dreamworld

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése