Bessenyei Gábor: A jövő harcosai (Az Olimposz legyőzése 1.)


Ismerd meg A jövő harcosait! Bessenyei Gábor debütáló regénye az ókorba kalauzol minket, ahol a görög isteneket és a világot kell megmentenie három mindenre elszánt tinédzsernek. Vicces, szórakoztató és elgondolkodtató regény, nem csak Percy Jackson fanoknak ajánlott!
Tarts velünk a blogturnén, éld át velünk az élményt, és ne felejts el játszani, hogy a tiéd lehessen a három nyereménykönyv egyike!

Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 424 oldal

Marcell, Erik és Adria meghökkentő dolgot lát: valaki lezuhan az égből.
Ráadásul túléli.
Amikor az aszfaltba krátert ütő, füstölgő testet figyelik, még nem sejtik, hogy hamarosan belekeverednek egy múltbéli összeesküvésbe és a rég elfeledett görög istenek hatalmi viaskodásába.
Valaki azt akarja, hogy az Olimposz isteneinek korszaka soha ne múljon el. És soha nem szülessen meg a jövő.
Marcell és Adria, a folyton akadékoskodó Erikkel különös, lebilincselő kalandra indulnak. Visszautaznak az időben, hogy leleplezzék az áruló istent, és megtalálják a jelenből ellopott tárgyat, ami nélkül a pusztító terv nem valósulhat meg.
Társukul szegődik egy örökké vérre szomjazó halálistennő, miközben állniuk kell a többi isten segítőkésznek tűnő rohamát is.
De megbízhatnak-e bármelyikükben? Vagy épp az árulót engedik közel magukhoz? Ki merné megvádolni Arészt, Athénét, Héphaisztoszt, Hermészt, Poszeidónt, vagy épp Zeuszt?
Mit ér a barátság? Hol kezdődik a bátorság?
Egyetlen esélyük, ha megkezdik a nyomozást az összezuhanó időben, és az élővé vált görög mítoszokból összerakják a mozaik darabkáit.
És kezdetét veszi az istenvadászat…


Még mindig szeretem a fantasyt, különösen akkor, ha jó a világa. Szeretem a mitológiát is, származzon akárhonnan. Ateista létemre pedig különösen szeretem az isteneket. Oké, az más kérdés, hogy nem hiszek bennük, de attól még annyi jó sztorijuk van.
Az idei Könyvmolyképző magyar szerző által írt könyvei közül szerintem Bessenyei Gáborét vártam a legjobban (Beáét leszámítva, de azt én már nagyon hamar megkaptam). Tudni akartam, hogy kerülnek az istenek a mi világunkba, és hogyan veszik fel a harcot. Kicsit később tudtam meg, hogy ez bizony ifjúsági könyv, mert a fülszövegből először nem esett le, úgyhogy át kellett értékelni magamban egy kicsit az elvárásokat. De még így is bőven megvolt benne minden, amire csak vágyhat az olvasó.
Nincs konkrétan leírva, melyik városban is játszódik a regény, és az író azt nyilatkozta, direkt nem akart elárulni semmi konkrétat erről a helyről, de a nevek miatt (és mert itt élek) én végig úgy képzeltem, hogy Marcellék Budapesten kalandoznak. És imádtam, hogy a szülőhelyemre betörtek az istenek. Vagyis… nem is annyira betörtek, mint inkább bezuhantak. Személy szerint én jobban örültem volna, ha nem a legjobban ismert görögökhöz fordulunk, hanem bármelyik másik, kevésbé ismert mitológiához (mondjuk a skandinávhoz, mert azt imádom), de ez csak szőrszálhasogatás. Némi nyomozás és okítás után főhőseink ott találják magukat az ókori Görögországban, amit viszont már nem tudtam nem imádni. Ahogy Adria meg is jegyezte, itt élőben láthatják a történelem alakulását, és igaz, hogy nem vagyok nagy rajongója a történelemnek, de a művészeteknek igen, és hú de ott lettem volna én is velük.

Nagyon szerettem magát az alaptörténetet, az isteneket és az időutazást a múltba. Tök jó ötlet volt minden egyes istent egyesével bemutatni, mert nem biztos, hogy mindenki ismeri őket. Bár ez azzal járt, hogy néha a főszereplők kicsit butának tűntek. Olyan dolgokat nem tudtak, amiket már kellett, hogy tanuljanak az iskolában. Arról nem is beszélve, hogy ha ezt a könyvet egy kisebb gyerek olvassa, neki akár új ismereteket szolgáltathat.
Marcell és Adria a tipikus hős karakterek. Mindenbe egyből beleugranak, bátran vállalják a küldetést, nem törődnek semmivel. Tetszett, hogy bátrak, de néha kicsit túl vakmerőek voltak. Persze, ha nincs más választásuk, és ők az egyetlenek, akik megmenthetik a világot a pusztulástól, akkor tök jó, hogy nem rezelnek be, de azért tényleg elég ritkán láttam rajtuk félelmet, ahhoz képest, hogy ők még csak gyerekek.
Erik ellenpéldaként volt ott, rámutatva, hogy mit is csinálna egy igazi gyerek. Félne és megfutamodna. De őt sem szerettem, mégpedig az állandó nyafogása miatt. Tudom, hogy nem akarsz itt lenni, de attól még nem kell mindig hisztizni!
De szerethető karakternek ott volt például a Kéer, aki egy halálistennő, és fenomenális, ahogy próbál eligazodni a modern világban. Imádtam, hogy tulajdonképpen gonosznak kellett volna lennie, mert ő egy halálistennő, a csatatéren dolgozik és vért iszogat, de nem volt igazából gonosz. Szerettem a megjegyzéseit, hogy olyan kis mogorva volt, de mégis segített, mert az ő élete is ezen múlt.
Továbbá itt szeretném megjegyezni, hogy a következő részben kérek sok Hádészt, aki a Herkules című mese óta a személyes kedvencem.
Maga a nyomozás olyan kis sutának tűnt, a gyerekek eleinte nem is igazán tudtak milyen nyomon elindulni, és a helyzet később sem javult nagyon sokat. De ezt azzal magyarázom, hogy gyerekek. Viszont a végső összecsapás izgalmasra sikeredett, a végét már elég gyorsan olvastam, hogy megtudjam, mi lesz a hőseinkkel. Na meg persze kell bele a függővég is, úgyhogy várhatok a következő részre.
Azt kell mondjam, Bessenyei Gábor egy nagyon jó első regényt hozott össze, izgalmas, érdekes, nagyon jó alapsztorival rendelkezik és a hibái ellenére ez egy tök jó történet. Jöhet a második rész.


Kedvenc karakter: Kéer
Ami legjobban tetszett: az alapsztori
Ami nem tetszett: az ifjúsági voltából adódó némely gyerekes dolog
Értékelés: 4/5

Nyereményjáték

Ugye te sem felejtetted el a görög isteneket? A regény világában már alig emlékeznek rájuk… Bízunk benne, hogy ez nálunk nincs így! Pár szóval bemutatjuk nektek a görög isteneket, és ti írjátok be a rafflecopter doboz megfelelő sorába, akiről szó van!
A kiadó sajnos csak magyarországi címre postáz. A győztest e-mailben értesítjük, amire 72 órán belül választ várunk, különben sajnos újra kell sorsolnunk.

Az univerzum egyharmadának istenkirálya, az alvilág sötétje, a holtak birodalma.

a Rafflecopter giveaway


A turné további állomásai:
12.30. Bibliotheca Fummie
01.06. Dreamworld

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése