Patrick J. Morrison: A Holló hatalmában (Nostradamus Levelei 1.)


A Főnix Könyvműhely sorra jelenteti meg az izgalmas, letehetetlen ifjúsági regényeit a fiatal olvasók nagy örömére. A Blogturné Klub három bloggere most Patrick J. Morrison: A Holló hatalmában című regényét mutatja be, mely a Nostradamus Levelei sorozat első része. Érdemes követni a bejegyzéseket, szokás szerint a turné végén egy példányt kisorsolunk az akciókban és talányokban bővelkedő történetből - azok közül, akik mindhárom állomás kérdésre jó választ adnak.

Kiadó: Főnix Könyvműhely
Oldalszám: 200 oldal

2025-ben egy rejtélyes vihar hatására örökre megváltozik a világ.
Miután kilenc éves, különleges képességekkel megáldott Noszter Ádám szüleit elragadja egy megmagyarázhatatlan fényjelenség, a fiút csupán egyetlen cél vezérli, megtalálni őket mindenáron. Ám sorsa látszólag másra szánja őt: két évvel szerettei elvesztése után tagja lesz egy tíz-tizenkét éves gyerekekből álló csapatnak, akik az időben utazva egy középkori látnok, Nostradamus útmutatásait követik, és az emberiség jövőjének megvédéséért harcolnak egy nagyhatalmú titkos társaság ellen.
Első küldetésként Ádám vállalja, hogy visszamegy 1844-be, és segít megóvni a híres író-költő, Edgar Allan Poe ellopott levelét a Holló Szövetségétől. Hamarosan azonban kiderül, ellenségei már tudnak érkezéséről…
A Nostradamus Levelei sorozat nyitó darabja hajmeresztő kalandokon és váratlan fordulatokon keresztül repíti olvasóit a végkifejlet felé, számtalan sejtelmes titokról lebbentve fel a fátylat, miközben a színfalak mögött természetfeletti erők ádáz küzdelme dönti el a világ sorsát.
Képzeld azt, hogy tizenegy éves időutazó vagy, és rajtad múlik az emberiség jövője!
Ha nem adod fel, győzhetsz, ám ha veszítesz, örökre a Holló hatalmába kerülsz!



Általában úgy vagyok vele, hogy azért nem olvasok ifjúsági könyveket (nem YA-t), mert én már kinőttem belőle, és túl gyerekesnek találom. Mármint alapvetően semmi problémám vele, és látom, hogy miért jók ezek a könyvek (már amelyik tényleg jó), csak egyszerűen unom, mert nekem már túl gyerekes. Kicsit ettől a könyvtől is féltem, mert ugye ez is a nálam jó tíz évvel fiatalabbaknak szól, de meglepődve tapasztaltam, hogy ugyanúgy élvezem, mintha egy bármilyen kalandregényt olvasnék. Persze, megvannak benne azok az elemek, amelyek fogyaszthatóvá teszik egy tizenegy-két éves fiú vagy lány számára, de egy percig sem gondoltam volna, hogy én ebből már kinőttem.
Nagyon szeretem Poe-t, és az időutazásos történeteket is, úgyhogy mindenképpen el akartam olvasni, kíváncsi voltam rá, és örülök, hogy nem kellett csalódnom. A legtöbb ilyen könyvben sosem értem, hogy lehet a főhős ilyen ügyetlen, bugyuta karakter, és fogalmam sincs, így hogyan sikerül neki nyerni. Ádám szerencsére egy talpraesett, okos fiú. Annak kell lennie, mivel túlélt az utcán két évet egyedül. Leleményes és találékony. Végre egy főszereplő, akit szeretek is.
A világ nagyon érdekes, rendkívül kreatívnak találtam ennek a steampunk jövőnek a lefestését. Már maga a Megavihar érdekes volt, de az utána következő évekbe is szívesen ellátogattam volna, még akkor is, ha nem volt egy leányálom. Rendkívül érdekes szerkezetekkel találkozhatunk, amelyek megkönnyítik az áram nélkül maradt emberek életét.
A cselekmény csak úgy száguld, alig pár napot ölel fel a történet, de annyi helyre megyünk, és annyi minden történik, hogy leírni is hosszú lenne. Egy percig sem untam magam, inkább folyton aggódtam Ádámért, és próbáltam kitalálni, most ebből hogy vágja ki majd magát.

Nostradamus jóslatai, és amit megfejtettek belőle, kifejezetten kreatív volt, viszont a magyarázat számomra némileg hülyeség volt. Mármint oké, hogy azért hagyják megtörténni a dolgokat, mert így szól a jóslat, de ne mondják már, hogy sose próbálták ki, milyen, ha eltérnek. A tudomány alapja a kísérletezés, és ez is egy tudományág.
Aztán meg voltak olyan bagatell dolgok, amit csak azért nézek el, mert hát mégis csak ifjúsági könyv, de azért mégis, hát na… Például a módszer, ahogy Ádám három nap alatt megtanul mindent, nem mondom, hogy nem lehetetlen, de azért nehezen hihető. És a végén a csavar, amire már csak a fejem csapkodtam, hogy ilyen nincs. Az egyik leggyakrabban használt sablonelem 1980 óta. Sőt, igazából ezt kétszer is eljátsszák. Ráadásul azt sem értettem, hogy ha az időben utazik vissza, hogy utazik közben térben is.
Viszont a múltbéli részek nagyon jóra sikerültek, imádtam konkrétan benne lennie Poe egyik novellájában, és örültem neki, hogy az egyik kedvenc írómhoz kapcsolódik a cselekmény. És a nem is annyira rejtett utalásokon meg vigyorogtam, mint a fene.
Szóval szerintem ez egy nagyon jó könyv, amit nem csak a fiataloknak ajánlok, mert az idősebbek (főleg a Poe- vagy időutazás rajongók) is találhatnak benne szórakoztató dolgot. Várom a folytatást.


Kedvenc karakter: Ádám
Ami legjobban tetszett: Poe és az időutazás
Ami nem tetszett: a végén a csavar
Értékelés: 4/5

Edgar Allan Poe

A Holló hatalmában című műben Ádámnak vissza kell térnie 1844-be, hogy gondoskodjon róla, Poe tényleg ellopja azt a bizonyos levelet, amiről Az ellopott levél című novella szól, és ezzel megalkossa azt a novellát, amit a detektívregények ősének tartanak.
Edgar Allan Poe 1809. január 19-én született Bostonban. A Virginiai Egyetemre járt, első kötete „egy bostoni” néven került publikálásra Tamerlane and Other Poems címen. Ez után néhány évig irodalmi újságoknak és folyóiratoknak írt kritikákat. A holló című máig nagy sikert örvendő műve 1845 januárjában jelent meg. Poe saját lap indítását tervezte, azonban ez sosem valósulhatott meg, mert 1845. október 7-én, Baltimore-ban elhunyt. Halálának oka ismeretlen, alkoholizmusra, agyrázkódásra, kolerára, kábítószerekre, szívrohamra, de még öngyilkosságra is gyanakodtak.
Poe a romantika korszakának egyik legfontosabb szerzője, őt tartják a detektívregények feltalálójának. Az első közismert amerikai író volt, aki csak az írásaiból akart megélni, ezért szinte egész életében anyagi gondokkal küszködött. Poe munkássága az egész világirodalomra hatással volt, de közvetetten olyan tudományokat is befolyásolt, mint a kozmológia és a kriptográfia.

Nyereményjáték

Minden állomáson egy-egy fontos szereplő betűit rejtettük el, melyeket helyes sorrendbe rakva kell beírnotok a rafflecopter doboz megfelelő sorába. Sok szerencsét a kis nyomozóknak!!
Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz! A nyertesnek 72 óra áll rendelkezésére válaszolni az értesítő email-re!

Akit ki kell találnotok ezen az állomáson: Legismertebb jövőbelátó történelmi személy.

a Rafflecopter giveaway


A turné további állomásai:
02.19. Bibliotheca Fummie
02.21. Dreamworld

4 megjegyzés:

  1. Már csak azért is remekek ezek a kritikák, mert sokat segítenek a következő részek megformálásánál, új ötleteket is adnak, és külső szempontként nagyon tanulságosak, szóval őrülten hálás vagyok értük :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm, hogy olvashattam. Tényleg kevés olyan ifjúsági regénnyel találkozom (azért sem olvasok túl gyakran ilyet), ami ne lenne gyerekesen bugyuta, úgyhogy örülök, hogy végre egy okos, jól felépített könyvvel hozott össze a sors. :)

      Törlés
  2. És gondolj bele, az milyen nagyszerű, hogy a hazai szerzőkkel meg is beszélheted, mi nem tetszik, és ha fogékonyak a jobbító szándékra, akár még fejlődhetnek is a vélemények által :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez tényleg tök jó, csak sajnos nem minden szerzőnek ilyen a hozzáállása. Örülök, ha kapok kommentet az írótól, meg tudom vele beszélni a regényt, mert én is megérthetek olyan dolgokat, amik esetleg nem is szúrtak szemet, vagy nem értettem.

      Törlés