Abbi Glines: Te vagy nekem a levegő

Kiadó: Maxim
Oldalszám: 264 oldal
Fordító: Margitta Nóra

A tengerparti kisvárosban, Sea Breeze-ben Sadie felfedezi, hogy a szenvedélynek semmi sem állhat az útjába. Felkavaró olvasmány a bestsellereiről híres Abbi Glinestól. Sadie White a nyári szünetben a tengerparton dolgozik, de nem holmi strandőrként. Mivel a mamája terhes, és nem hajlandó dolgozni, ezért helyette Sadie lesz az egyik közeli szigeten nyaraló gazdag család házvezetőnője. Amikor a család megérkezik a nyári vakációra, Sadie döbbenten látja, hogy a tulajdonos nem más, mint Jax Stone, a világ egyik legismertebb ifjú rockere. Ha Sadie egy mindennapi lány lenne – ha nem azzal telne az élete, hogy gondját viseli az anyjának, és rendben tartja az otthonukat –, akkor talán feldobná, hogy egy rocksztárnak dolgozhat. De nem ez a helyzet. Sadie-t nem izgatja a hírnév, ám Jax mégis vonzódik hozzá. A lány lenyűgözi, de a fiú küzd a vonzalom ellen. Jax világában a kapcsolatok nem működnek, és minél jobban kívánja Sadie-t, annál erősebb a meggyőződése, hogy a lány többet érdemelne. A nyár végére Jax rájön, Sadie nélkül lélegezni sem képes. Vajon a szerelem legyőzi a két világ közt tátongó szakadékot?

Annyira érdekelt ez a könyv, még akkor is, ha sablonosnak tűnt, mert sablonokból is lehet valami jót kihozni. Meg hát egy rocksztár van benne, persze, hogy ráugrottam. A probléma ott kezdődik, hogy nem olvastam még Abbitől semmit, és nem is tudtam, hogy mire számítsak, de ennél azért többet vártam.
Ami először feltűnt, az a fogalmazás. Én is pont így írtam általános iskolás koromban. De azóta felnőttem, megtanultam, mi az a leírás, karakterbemutatás, összetett mondat, ilyenek. Úgy tűnik, Abbi leragadt az általános iskolás szinten. A tőmondatok még egy dolog, mert nem kell mindenkinek barokk körmondatokban fogalmaznia, de a leírás fogalmát szerintem még sosem hallotta. Az annyira van jelen, míg leírja valakinek a hajszínét. Szomorú, hogy a karakterek körülbelül ennyiből is állnak, nem csak a mellékszereplők, de a főszereplők is. Na jó, Sadie-ről (aki a főszereplő lány, és bár tegnap éjjel olvastam a könyvet, ki kellett keresnem a nevét, mert erre sem emlékeztem) még azt is tudjuk, hogy kék a szeme, fontos tulajdonság. Nem baj, ha az író valamit az olvasó képzeletére hagy, de azért ne magamtól találjam már ki, mi hol van, és hogy néz ki.

A történet maga elég közepes. Persze sablonos, és ezzel nem is lenne semmi baj, mert ebben a témában nehéz újat alkotni, de emellett nagyon gyors is. A főszereplők alighogy találkoznak, máris egyből szerelembe esnek, bár nem tudom, miért, mert pontosan annyit tudnak egymásról, mint amennyit én tudok róluk, ami enyhén szólva is nem sok. A folytatásban sem derül ki róluk sokkal több információ, de őket ez nem zavarja, jól elvannak egymással.
Sadie-ről tudjuk, hogy szőke haja van és kék szeme, valamint ha lenne valami tankönyv az írásról, a Mary Sue szócikk alá őt tenném be mintapéldának. Az a fajta lány, akinek rosszak a családi körülményei, és azt hiszi magáról, hogy csúnya, de közben az összes fiú odavan érte. Ettől a típustól a falnak tudnék menni. Természetesen tipikusan azokat a dolgokat csinálja, amit minden papírmasé szereplő ebben a helyzetben, úgyhogy kár fecsérelni a szót a részletezésre.

Jax egy meg nem értett rocksztár, akinek a fény és csillogás mögött olyan szomorú a sorsa, mert a rajongók üldözik az újságok meg mindenfélét írnak róla, ami nem igaz. Menten sírva fakadok. Nagyon romantikus, mert olyanokat mond Sadie-nek, amit előtte soha senki más, de lefogadom, hogy ha Jax élő ember lenne, előbb vágná pofon magát, minthogy ilyeneket mondjon, mert egy normális fiú ilyenekre még csak nem is gondol.
Marcus lehetne az egyetlen normális szereplő, ha nem lenne ilyen szánalmas. Nem hiszem, hogy sok olyan srác létezik, aki jó barátja lenne egy olyan lánynak, akibe bele van esve, ráadásul a lány még vissza is utasítja. Egyszerűen csak nem tudom elképzelni, hogy hónapokkal később is úgy kövesse, mint egy kiskutya, mert ilyen nincs. Sadie anyukáját tűzre vetném (igen, terhesen, jobb annak a szerencsétlen gyereknek, ha meg sem születik), a többi szereplőről meg annyit tudok elmondani, hogy némelyik jelenetben ott voltak.

A párbeszédek hiteltelenek, mert nem létezik élő ember, aki ezt így lefolytatná. Ráadásul, ha egy híres zenész azt mondaná, hogy belém van zúgva, pedig ismeretségünk csak az elmúlt fél órára korlátozódik, és akkor is a vacsoráját szolgáltam fel neki, rohannék a rendőrségre egy távoltartási végzésért, mert az az ember nem normális.
Alapvetően semmi bajom az ilyen sablonos, egyszer olvasós, romantikus történetekkel, ha jól ki vannak dolgozva, de én még csak a motivációt sem látom egyikükben sem, hogy mit miért csinálnak. Nemhogy mélység nincs a könyvben, de laposabb egy darab papírnál. Az egyetlen pozitívum, amit el tudok mondani, hogy tetszik a magyar cím és a borító, de ez sem az írónő érdeme.
Sajnálom, hogy nem tetszett, mert lehetett volna ebből egy aranyos történet, de annyira haragszom, hogy ez ilyen. Az most már biztos, hogy Abbi Glines nem az én íróm.

Kedvenc karakter: -
Ami legjobban tetszett: a cím
Ami nem tetszett: ezt leírtam a bejegyzésben, nem tudom kiemelni, mi volt a legrosszabb
Értékelés: 1/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése